21 Ekim 2009 Çarşamba

İŞÇİ ARININ DOĞUMU VE DAMIZLIKLARIN TAKVİYESİ

Balkonumda bulunan 62 nolu saf damızlık karniol anaarının yaşadıgı metro kovanım. Bu metro kovanımın içten ızgarası var, anaarı canı sıkılıp dışarı filan gitmeye kalkarsa ızgarayı geçmesi gerekiyor.


Balkondaki saf karniyola getirdiğim kapalı yavrulu çıtayı sardıgım gazeteden çıkardığımda, işçi arılardan birisi kendisini yatagından dünyaya atmaya çalışırken görmüşüm ve filimleyip karşıladım::))

Damızlık anaarıların gücünün ekonomik kullanılması için, en ideal yöntemlerden birisi bana göre metro kovanlarda tutmakmış. Bunu ben balkona koydugum saf karniyolların birinde yaşıyorum. Yaklaşık 3-4 çıtaya vermiştim. Bir türlü gelişemedi ve ben bir iki sefer anaarı üretimi yaptıgımız yerdeki metrolardan kapalı yavru takviyesi yaptım. Metronun 3 çıta arısı bir çıta arıya denk geliyor. Bendeki metro yaklaşık 8-9 çıta ve ancak taş çatlasa normal boyuttaki 3 çıta arı yapmakta.Metro kovandaki ufak çıta sayısı çok olunca saf karniyol baştan başa dolaşıp durmaktan başka işide yok. Dolayısı ilede saf karniyolları fazla yumurtlatmıyoruz.

Bu resim ve filimleri,12/10/09 da yüklemişim. Bu gün ise 21/10/2009 dün itibariyle balkondaki kutudaki karniyok F1 anaarı kontrolünde yumurta attıgı görüldü. İki ayı geçkindir anasızdı ve inşallah sorun bitti, birde yavruyu kapatırsa işlem bitecek, bazen yumurta attı dedigimiz analar erkek yumurtası atabiliyor, anaarının sorunsuz oldugunu anlamanın yolu ise yavru kapatmasıdır.

3 yorum:

  1. "Gün aydın hoş geldin" dediğinde arının yüzüne dikkat ettinmi saat kaç be der gibi bakıyordu:))

    YanıtlaSil
  2. Abi komşulardan şikayet var haberin olsun ne o bolkonda arı millet çamaşır asmaya çıkamıyormuş ona göre haa

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem abi, ne oldu günaydın hoş geldin dedimse. Sanki arılar için güneşin doğması ve batması fark ediyordu::)) Aydınlık dışardan içeri giriyorlar, içeride lamba yakmamalarına rağmen nasıl görüyorlar anlamıyorum.
    filim ve resimleri çektiğimde güneş batmak üzereydi. Zaten görüntülerede o kızıllık yansımış.

    Şenol şikayet komşulardan degilde, evdekilerin balkona çıkması tarafımdan sebest olmasına ragmen kimse çıkmıyor,, sanki yasak koyan vardı.

    YanıtlaSil