9 Ekim 2009 Cuma

9 EKİM 2009, VAY Kİ VAYYY.....

Bu gün çalışmış oldugum birim geregi gene arazi yada saha çalışması nedeniyle Gebze Denizli köyündeydik. Bazı bölgelerimizin haritalarının yapılabilmesi için ölçümler yapılacak bende köyleri ve araziyi birde söförlüğü eklerseniz artılarım çok olunca ekipte genelde bulunurum.
Ölçüm yapılacak yerlerse sorunu fazla olan ölçümde birbirini göremeyecek nokta ve yerler oluncva zor oluyor. Cihazlar nerelere kurulur, nerden kolay ölçülür mühendis arkadaşlar ve Müdürümde yanımızda, ben ise başka şeyler bulmuşum.
20 civarında kovan var, hemen bir kovan açtım, açtıgım kovan aşagıdaki, sadece kapak var ne örtü tahtası nede bezi vardı. Kapagı kapatınca ise arada yaklaşık 10 cm boşluk var. Üsteki kovanı açtım gene örtü yok, bazı kovanlara gazete örtülmüştü. Arılarda gazeteleri tırmalayıp atmışlar.

Bir kovana orada bulunan bez türü gibi bir şeylen mudahale edebildim, delikli olan yerinede gazete örttüm. Gebzeye geldiğimde ilçe tarımı arayıp, yakından çektiğim bir kovan barkot plakasının kime ait oldugunu sordum, 10 dakika içinde İl tarımı arayıp kişinin adı ve soy adı tarafıma bildirildi, yarına köyden birisiymiş görüşüp bu olumsuzlukları giderecegiz inşallah.


Filimin birisinde bir iç çekmişim, şimdi hangisinde bilemiyorumda her sene bu güzelim nektarlar bizlerin hatasından heba olur gider. İnşallah hatalarımızı bulup son baharda güçlüğ kovanlarımız olursa iki sagım bile yapılabilir. Bir düşünün bu kadar çiçek var arı yok, bu durum beni derinden üzüyor. Ben tüm paylaşımlarımda hatalarımıda yazarım, maksadımsa hataların tekrar edilmemesi için ve bir başkası bu durumlara düşmemesi. İki adet iğne yidikten sonra arıların içinden vınlamışım.


2 yorum:

  1. SLM...

    Sayın Bakanım.

    Hiç tanımadığın birisinin kovanının acziyetini görüpte ona müdahale etmen çok hoş olmuş.Keşke bütün hepimiz böyle düşünebilsek,birbirimize yardım edebilsek.

    YanıtlaSil
  2. Yusuf kardeşim, kovanların sahibinide buldum, bu gün görüştük. Arıcılık bizde çocukluktan beri var diyor, nasıl iş anlamadım. Peki o kovanlara neden örtüzsüz bırakıyorsun dedim daha erken dedi, örtecekmiş.

    Bu gün ormandaki işlerimi bitirdim, yarına hacının ordaki işleri bitirip, bu kovanlarada mudahale edecegim. İçinden ne çıkacak merak ediyorum::))

    Yanlız arıların sahibinin demesine göre bayagıu bir kovan sönmüş şimdiye kadarki bölümde.

    YanıtlaSil