31 Ekim 2009 Cumartesi

ANAARI KUTULARIMIN EN GELİŞTİRİLMİŞİ

Bu gün biraz işler ters gitse de, numuneyi tek başıma hallettim. Sıra tahtaların seri biçimnine geldi.

Anaarı kutusu gene üç yöne çalışacak ama bu sefer, her gözde 4 çıta var, son baharda tüm kutular 12 çıtalık metroya dönüşecek. Deneme yanılma yöntemiyle en son tüm olusuzlukları düşünerek geldigim nokto bu.
Elimdeki tahtaların boyu bu kadar kutuya elverişli. 60 civarında tahta var, her bir tahta bir kutu veriyor. Tahtalar biraz daha uzun olsaydı, bu kutuyu 4 gözlü yapardım, 16 cm daha uzattıkmı süper olacaktı ama buda şimdilik yeter. İki kutuyu sırt sırta verdiğimde tüm yönlere çift musluk düşecekti. Yeni kutu yapacak olanlar olursa bunu dikkate alksın.
İşin ters gitmesi marangozların hatalarında olsa gerek, ustalar dolap yaparken parçaları yanlış kestiler, aslında içimden bile gülmemiştim. Bende ilk kafaları küçük kesmişim, bunu tabanı büyük keserek tellafi edebilirdim, gidip tabanıda 4 cm küçük kesince kutuya ayak eklemek zorunda kaldım. Buda yetmedi en son kutu gölzerinin örtü tahtalarından birisinide tersine kestim ne yöne kapattıysam kutu gözü kapanmadı.Ne demişler körle yatan şaşı kalkar.

3 yorum:

  1. Cemil ustam benım be bana tek civan diyen odur.

    YanıtlaSil
  2. Ali bey,ana kovanımı diyem küçük metro kovanmı diyem güzel olmuş.İnşallah pratiktede memnun kalırsın.Aslında 1 çerçeve arılı ana arı, düşüncemin temelinde, ülkemizde paket arıcılık bir gün gerçekleşmesi dileği yatmaktadır.Yolun açık olsun ,saglıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  3. Muhteşem abi birisiyle telefonda konuşurken görsün hemen civanım mı der::))
    Doktor kelimesi ne kadar ürkütücü olsada senin adın geçtigi yerde, doktor çekici oluyor, nedendir bilmem::)))

    Vecdi abi kutular güzel tuttular. Daha önceki yapmış oldugum köpük kutular devamlı problem çıkarmıştı. Ağaçtan yapılanlarda son bahara kadar sorun yoktu, havalar sogumaya başlayınca terkler oldu, büyük ihtimal kutuda kışı çıkaramayacanı anladılar. Genede ne olacagını görmek istiyorum, onun için üç çıtalı olanlardada kışlama olacak. Bu 12 çıtalı olanlara bir çogunuda birleştireceğim.

    Paket arıcılık en iyi ege ve akdenizde olur, kışı olmayan yerler. Yılın başından 15-20 gün yavru kesiliyormuş, sonra tekrar yavru faliyeti durmaksızın devam ediyor. İlerde inşallah hepsi olur, her işin bir maliyeti var, biz hem çalışan hemde arıcılık yanında bir sürü iş yapmaya çalışıyoruz. Bunada şükür, bakalım bu tempoya kaç yıl dayanacaz. Sende sağlıcakla kal abi.

    YanıtlaSil